Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2, im. M. Konopnickiej w Starogardzie Gdańskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp2starogardgdanski.biposwiata.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA”, „Zapewniamy informacje przetłumaczone na polski język migowy” itp.
Do końca 2023 roku strona internetowa powinna zostać w pełni dostosowana do wymagań prawnych”, „Aktualnie trwają prace nad konwersją wszystkich plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo” itp.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Sławomira Głodek
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Joanna Ćwiklińska, e-mail: joanna.cwiklinska@psp2.starogard.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numery telefonów: 58 5623597, 668397886 Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości zdjęcia itp. Żądanie powinno zawierać
dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Do budynku prowadzą cztery wejścia z czego jedno wejście od strony boiska jest dostosowane dla osób poruszających się na wózkach.
Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się możliwość ewakuacji lub uratowania poprzez oznaczenia dróg ewakuacyjnych, wywieszone plany ewakuacji, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.
W budynku szkoły zapewnia się wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne.
Winda jest dostosowana dla osób poruszających się na wózkach oraz platforma przyschodowa. Winda nie jest wyposażona w system komunikatów głosowych.
Osoby z trudnościami w poruszaniu się mogą liczyć na kontakt z pracownikiem szkoły, po zawiadomieniu o takiej potrzebie. .
W budynku brak oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych, słabowidzących.
Na terenie szkoły są 2 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Wejścia nie posiadają głosowego lub dotykowego systemu naprowadzania osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku brak środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, takich jak pętle indukcyjne.
Na terenie szkoły nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025